Oldalak

2019. 11. 16.

Lábak közt szabadon


Nem emlékszem pontosan a születésemre, vagyis nem tudom, hogy mi számít a születésemnek. Nem voltak korai éveim, tisztán látom magam előtt az első percem is. Semmi, aztán minden. Megjelent előttem a fehér szoba, egy férfi pedig elégedett sóhajt hallatva matatott a hátam és a fejem környékén, majd magamra hagyott. Pár perccel később két nővel és egy másik férfival tért vissza, mind ragyogó arccal néztek le rám.

Ezután néhány napig még nem sok dolgom volt. A Férfi akit legelőször pillantottam meg magával vitt, gondozott és sokat piszkálta a hátam, néha egészen mérges arccal. Emiatt néha aludni is küldött, mikor a világra újra semmi borult, hogy aztán újra az elégedett mosolygó Férfit pillanthassam meg újra.
Amikor épp nem aludtam a körülöttem elterülő világot szemléltem. Melegbarna, helyenként rózsamintás, összenyitott helységben éltem, melynek hatalmas ablakain beömlött a zöld a szobába. A felnőttek jöttek mentek, hol boldogok, hol gondterheltek voltak.
Az egyik alvásom utána Férfi ünnepélyes arccal letett a földre, valamit matatott a hátamon, majd a kanapén ülő csupaszlábú hölgy felé fordított. Nem tudtam mi a dolgom, kicsit nézelődtem, végignéztem a nőn, aztán valami belém vágott és azonmód hasoncsúszva megindultam felé. A lába. Láb. Közelebb érve kicsit gyönyörködtem benne, de aztán észrevettem, hogy koszos. Új dolog mozdult meg bennem, hasonló, mint az előző, de ez most nem volt olyan kellemes. Kosz. Van. A. Lábán. Na nem! Megremegtem odabenn. Ideges vagyok? Azt hiszem, van ilyen. Pár napja az egyik nő egy férfinak az érzéseiről beszélt. Az idegesség is az, nem? Szerintem az, döntöttem el és éreztem, ahogy elborít az idegesség. Nem szeretem a koszos lábakat. Meg akartam fordulni, nem törődve Férfi morgásával, mert látni se bírtam, de hirtelen belém vágott a gondolat. Mi lenne, ha leszedném? Hát persze, lemosom és annyi. Azonnal jókedvem kerekedett. Egészen közel csúsztam és körbe fogtam. Kicsit hideg, kicsit idegen volt. Por, a reggeli futás visszamaradt izzadsága, zokniszösz és fülledt cipőszag borította be. Gondosan letisztogattam, majd elhátráltam, hogy megcsodáljam. Sokkal jobb. Gyorsan a másikat is letisztítottam, hogy teljes legyen a kép. Éreztem ahogy az idegességem elpárolog és melegen körbe kúszik bennem az öröm.
Férfi térített magamhoz, felemelt, miközben jókedvűen méltatta a hölgynek a munkámat, aki mosolyogva nézett tiszta lábaira.
A hölgy után lábak sokasága következett. Kicsik, nagyok, öregek fiatalok, kérgesek és puhák.
A láb az egész élet kulcsa. Sokszor tökéletesen meglehet állapítani a kezelt betegségeit a lába állapotából.
Férfi nagyon elégedett volt velem, így néha el is küldött aludni. Az alvás mindig csak fokozta a lábak iránti szenvedélyem. Egy idő után nem elégedtem meg a sima tisztítással. Rájöttem, hogy a tiszta bőrt különböző olajokkal és kenőcsökkel tudom kényeztetni, pedikűröztem és gyantáztam is, vagy diagnosztizáltam a lábukról tökéletesen leolvasható betegségüket. attól függött mit kértek tőlem. Férfi az ő kis lábfétises Gerdájának hívott és gyakran küldött aludni, hogy aztán frissen és kipihenten a lábak újabb és újabb titkaira jöjjek rá. Határtalan örömmel töltött el mindig mikor egy-egy kezelésem után felragyogott az emberek arca. Szerettem, hogy a segítségükre lehetek. Tudtam valamit, amit ők nem és ezzel jobbá, könnyebbé tettem az életüket.
A boldogságuk nagyon fontos volt, így egy idő után megfigyeltem őket és megpróbáltam rájönni mitől lennének jobb kedvűek. Egyszer extra lábmasszázs, aprócska bónusz pedikűr vagy egy plusz kedves tanács a kisebesedett sarokra. Az a munkám az életem lett, új módszereken, megoldásokon és mintákon agyaltam a szabadidőmben is. A válaszul kapott boldog és hálás mosolyok pedig csak újabb lendületet adtak.
Aztán egy nap egy idős asszonyt látogattunk meg. Talpmasszás lett volna a dolgom. Meg is csináltam, d mivel nagyon zsémbes asszony volt, gondoltam kifestem halványrózsaszínre a körmeit hátha az javít a kedvén. Mikor munkám végeztével elégedetten elhátráltam, hogy láthassa mit csináltam, az asszony lenézett a lábaira, majd mikor észrevette a körmeit eltorzult arccal kiabálni kezdett és belémrúgott. Szarság mondtam rám, majd hirtelen megdermedő arccal fordult Férfi felé. Hibás közölte vele, direkt nem kértem tőle, hogy csinálja meg a körmeimet, de megtette. Túl okos, nincs szükség arra, hogy okos legyen. Az kell, hogy megcsinálja amit kell. Férfi zavartan mentegetőzött, próbált védeni, ami jól esett, de a dolognak itt nem volt vége. Mi van, ha kárt tesz egyser valakiben kérdezte hideg dühvel a hölgy. Nincs szükségünk zaklatott ügyfelekre, tökéletesnek kell lennie mondta ki az ítéletet, majd távozott.
Kárt tenni bennük? Miért tennék kárt bennük? Az az életem, hogy boldoggá tegyem őket. Ugyan tudtam a hölgy talpán lévő csomókból, hogy kíméletlen és kemény a körülötte lévő világgal, de a szavai mardostak. Férfi sóhaja kiszakított a gondolataimból, szomorú arccal nézett le rám. Gerda, mondta csalódott hangon. Ez volt az a pillanat mikor hirtelen sok lett. Fekete villanással hunyt ki előttem a világ.
A rajtam matató Férfi kezére ébredtem. Azon az asztalon feküdtem, amin mindig ha nem volt dolgom hosszabb ideig. Mikor Férfi látta, hogy végre eszemnél vagyok, sóhajtott egy mélyet és hátradőlt, majd komoly arccal szólt hozzám. Gerda ez így nem lesz jó. Tudom, hogy kedveskedni akartál és, hogy figyeltél is arra mire van szüksége, de azt nem vetted figyelembe, hogy milyen ember és mit fog reagálni. Kérlek csináld azt amit szeretnének, nem akarlak egy ilyen apróság miatt kivonni téged a forgalomból.
Apróság. Neki az volt, nekem viszont az életem szerves része. Amíg ő ugyanúgy ment a dolgára, addig én éreztem, ahogy bezárul körülöttem a szoba. Nem tehetem azt amit akarok. Nem okozhatok nekik örömet. Tényleg elronthatnék valamit? Mindig úgy figyelek mit csinálok, nem kalandozok el, mert ez a szenvedélyem. De ha nem okozok nekik örömet, akkor már nem is fognak velem törődni. Nem fognak szeretni. Senki leszek. Elveszik tőlem az életem.
Egyre sűrűbbnek éreztem magam körül a levegőt.  Nem voltak válaszok, úgyhogy alvásra kényszerítettem magam, bár azt a mély, öntudatlan állapotot sosem tudtam elérni, amibe Férfi szokott ringatni.
Egy egész hétig feküdtem magamban az asztalon és olyan sötét gondolatok gyötörtek, hogy gyakran inkább az alvásba menekültem elölük. A hetedik nap délután, mikor épp azzal kínoztam magam, hogy már nem is tudom ki vagyok megjelent Férfi. No, Gerdám, mondta, remélem mindent átgondoltál, mert vár a munka.
A munka ott folytatódott ahol abbahagytam, úgy mintha nem is lett volna a baki és az egy hét kényszerszabadság. Azaz úgy tűnt kívülről mintha ugyanaz lenne, de bennem viharok dúltak.
A boldogság ritka lett az életemben, a helyére pedig magány költözött. Hiába voltam rengeteget lábak és emberek között, a korlát, ami eddig láthatatlanul létezett, most fájón nyomta az oldalam, elválasztott tőlük. Csendben tettem, amit kértek, de akármennyire is jól végeztem a munkám, nem tudtam neki örülni, mert elszállt a szabad alkotás öröme. Az emberek jöttek, megcsináltam a munkám, ők, pedig ahogy jöttek el is mentek. Oda lettek a közösen átélt boldog pillanatok. Egy kis mindennapi darabka lettem az életükben.
Fásultan, senkivé válva éltem a mindennapokat. A munkámból kiveszett az emberség. „Talpmasszás kell? Jó, akkor talpmasszás Rondaköröm kisasszony.”Persze legyantázom a lábát kedvesem, de talán inkább a cukorbetegségével kéne foglalkozni mielőtt nagyobb baj lesz abból a sebből a kislábujjánál.”
Végül szerintem Férfinek feltűnt a dolog és újfent elküldött aludni. Utána sem keltem jobb kedvűen, nem éreztem magamban a megoldást. Valaki megfordított, így Férfi elgondolkodó arca tárult reménytelen szemeim elé. Sóhajtott és megdörgölte az arcát. Okítás jött, mert midig olyankor sóhajtozott.
Gerda, kezdte, szerintem mindketten érezzük, hogy ez így nem jó. Hova lett az a lelkes, kedves Gerda, tette fel költőien a kérdést. Vagyis remélem költői volt, mert pont ő és az a hölgy tették hidegre a lelkes Gerdát. Újabb sóhaj hagyta el az ajkát, de végül rám mosolygott. Meg kell tanulnod korlátok közt élni. Szükségünk van rájuk, csak rá kell jönnöd, hogy ne érezd őket. Nem egy csicska vagy, te luxust nyújtasz. Nem csak elvégzed a munkát, amit kapsz, hanem mérlegeled a helyzeteket és emberséget adsz, úgyhogy újragondoltam a dolgot. A kezelések előtt kicsit becsatlakozol majd az ügyfelek életébe, megismered az életüket, a munkájukat vagy a kapcsolataikat, így ismerni fogod őket annyira, hogy ezek és a lábukon látottak összeségének alapján tudni fogod, hogy állj hozzájuk. Hogy ajánlhatsz-e, lehetsz-e kedves vagy csak csöndben csináld, amit kérnek, és így nem lesznek apró incidensek sem.
Kompromisszum volt, de sokkal többet tudott nyújtani, mint most. Nagyobbrészt visszakaptam volna azt a szabadságot, amit a segítségnyújtás jelentett nekem, valamint társaságot kaptam, lehetőséget a beszélgetésre, a közös létezésre. Ébredezett bennem az öröm.
Rendbe van, kérdezte Férfi, csak mert akkor kezdhetsz is. Sokan hiányolják az ő kis kedves Gerdájukat. Hát persze, hogy rendben van! Lábak, emberek, ide gyertek!
Férfi engedménye alatt újra kivirágzott az életem. Persze voltak, olyan ügyfelek, akiknél csöndben kellett tűrni és szó nélkül bármit megtenni, bármiféle kedveskedés nélkül, de ez a ritka, de szükséges rossz volt. Nem zavart, mert lassan rájöttem, hogy a boldogságom kulcsa az, hogy képes vagyok szabad lenni a korlátok közt.
***
A Gerda nevet viselő mesterséges intelligenciával ellátott luxus tesztrobot (típus: LNAG124) fejlesztése befejeződött. A robot képes a kommunikációra, melynek segítségével fel tudja mérni az ügyfél állapotát, hogy aztán a tapasztaltakból kiindulva maximálisan kielégítse az ügyfél igényeit. Javaslom a robot forgalomba hozását.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése